Skab offline opmærksomhed om din online webshop

0
1579
Brands

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Den første webshop åbnede for snart 25 år siden i 1994. Dengang var de Pizza Hut der gjorde det muligt for deres kunder at købe pizzaer til levering på internettet. Siden da har onlinehandlen dog udviklet sig helt vildt, og i dag findes der ikke mange butikker som ikke også har en webshop. Faktisk er der flere virksomheder som udelukkende baserer deres forretning på deres webshop. Men betyder dette så, at de udelukkende skal benytte sig af online marketing? Nej, god gammeldags offline marketing kan sagtens skabe god værdi for en virksomhed som udelukkende befinder sig på nettet. Læs hvorfor herunder.

Kunderne findes stadigvæk i virkeligheden

Selvom vi nærmest befinder os lige så meget på internettet, som vi befinder os udenfor, så bliver vi også påvirket af enormt meget reklame, når vi går en tur i byen. Her gælder det for online virksomheder med webshops om at placere sig i de potentielle kunders bevidsthed, så de straks åbner webshoppen, når de kommer hjem igen. Dette kan gøres på mange forskellige måder, men klassikerne vil altid være skilte, plakater og bannere. Gadeskilte kan fx placeres overalt i byen, og de bliver læst af mange forbipasserende. Find din virksomheds Gadeskilte her.

Skab kreative sammenhænge

Ofte er det dog ikke så let som bare at placere nogle skilte rundt omkring i bybilledet. Det gælder nemlig om at være kreativ. Her skal både de online og offline kampagner matche hinanden, så der bliver skabt en rød tråd. Her kan man eventuelt bruge noget storytelling til at kæde den offline og den online verden sammen.

Åben pop-up shops

Det kan ofte være svært at starte en webshop, da den ikke bare dukker op foran en, når man er ude at gå en tur. Hvis man gerne vil lave andet marketing end annoncer på google, sociale medier og andre hjemmesider, kan man eventuelt prøve pop-up shops. Disse er midlertidige butikker har til formål at præsentere kunderne for deres produkter og deres nye webshop.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here