Skab godt indhold og fasthold dine kunder

0
307

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Content betyder værdibaseret indhold og er vigtigere end nogensinde i et samfund, hvor reklametrætheden stiger stødt. Så hvordan skaber du godt indhold, der kan tiltrække nye kunder og følgere, men også fastholde dem, du allerede har?

Målret dit indhold

Det handler i bund og grund om at skabe relevant indhold af høj kvalitet på flere platforme. For at indholdet bliver ved med at være relevant, er det vigtigt hele tiden at tænke over nye vinkler, få nye ideer og udforske dem. Du skal gå efter at fange de nye følgere og kunder, som vil synes at dit indhold er interessant. Derfor er det ikke en god ide kun at lave slagtilbud og push-salg på de sociale medier, da det som udgangspunkt tiltrækker et bredt felt af kunder. Ud af dem er det måske kun en lille del, der reelt er interesseret i din ydelse eller produkt, og derfor har størstedelen af dem umiddelbart ikke potentialet til at blive en loyal kunde eller følger.

Glem ikke nærværet

Et yderst vigtigt aspekt i kundefastholdelse er service. Det er vigtigt at kunder får det, de vil have og ikke kun, hvad de mangler. Brug derfor content til at være mere serviceminded en dine konkurrenter. Kundeplejen og nærværet må ikke gå tabt, selvom størstedelen af kommunikationen nu foregår over digitale medieplatforme. Kunden har stadig brug for at føle sig værdsat – også selvom de i forvejen er meget loyale over for virksomheden.

Søg inspiration og råd

Evnen til a skabe godt content afhænger i høj grad af evnen til at levere det. Du kan enten selv lære teknikkerne eller lade en tekstforfatter skrive dit indhold. Der er også professionel hjælp at hente, hvis du ønsker selv at blive en content-haj. Der findes en masse forskellige rådgivningsvirksomheder og konsulenter, der kan hjælpe dig og din virksomhed godt på vej.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here