Derfor bruger virksomheder tid på de sociale medier
Som ejer af en salgsvirksomhed er det svært at undgå de sociale medier. Medierne har et kæmpe potentiale, da de gør det let for virksomheder at lave indhold som er målrettet til målgruppen. Det kan i sidste ende fører til en øget omsætning.
Er du virksomhedsejer? Så kan du have gavn af at læse med herunder, hvor du får et indblik i effektiviteten ved at bruge de sociale medier.
Nå ud til din målgruppe
Som nævnt ovenfor er de sociale medier eminente, når det kommer til at ramme din målgruppe. De fleste danskere bruger dagligt de sociale medier, hvad end det er Facebook, Instagram eller LinkedIn. Igennem disse medier har du derfor direkte adgang til din målgruppe.
Start med at kortlægge din målgruppe og lav gerne en beskrivelse af din primære, men også sekundærer målgruppe. Efterfølgende kan du overveje, hvilke medier din målgruppe bruger. Er din målgruppe andre erhvervsdrivende, er LinkedIn det perfekte sted. Er målgruppen derimod unge kvinder i alderen 20-30 år, er Instagram den rette platform.
IT-løsninger som passer til din virksomhed er vigtige – også når du skal markedsføre dig online. Her bør du nemlig have virksomhedens sikkerhed i fokus. Få hjælp til virksomhedens IT-løsninger her.
Målret din kommunikation til målgruppen
Når du har kortlagt din målgruppe, og overvejet på hvilke medier du kan fange målgruppen, kan du begynde at målrette din kommunikation.
Lav en plan for din brug af de sociale medier. I planen kan du med fordel noterer dig, hvor ofte og hvilket indhold du vil poste på de sociale medier.
Under udformningen af planen skal du have din målgruppe i tankerne. Spørg dig selv hvilket indhold der vil fange din målgruppes opmærksomhed. Skal det være en konkurrence om sæsonens nyeste støvletter? Eller et opslag omkring virksomhedens konsulentarbejde? Det vigtigste er, at du har målgruppen for øje.