Brug nyhedsbreve effektivt
Der findes mange måder at sælge sin varer eller ydelser på online. En af de mest effektive metoder, der samtidig også er en af de billigste er gennem nyhedsbreve. Du kender dog nok udmærket det med, at man modtager en lang række mails, som man aldrig åbner. Derfor er det også uhyre vigtigt, at man laver sine nyhedsbreve på en måde, så de bliver ikke bare åbnet, men forhåbentlig også læst.
Det første du skal gøre, er naturligvis at få fat i nogle modtagere til dit nyhedsbrev. Arbejdet med at lave et nyhedsbrev er groft sagt det samme, om du sender det ud til 10 eller 10.000. Jo flere modtagere du har, jo større effekt vil du derfor også kunne se. 1% der køber et produkt, er ikke mange, hvis du sender til de 10, men hvis du sender til de 10.000 begynder det at være sjovt.
Der er mange måder, at få folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev. Langt de fleste webshops, har da også en “tilmeld dig til vores nyhedsbrev” knap på deres side. Ofte kan det dog være en gode ide med en gulerød. Altså at tilbyde dem noget for at gøre det. Det kan være 10% op næste ordre, deltagelse i en konkurrence, en gratis ydelse eller lignende. Selv når du har fået en masse tilmeldninger, skal du ikke stoppe arbejdet med at skaffe nye. Det er vigtigt at være vedholdende i dette arbejde.
Godt arbejde tager tid
Når du begynder at have en god base, og faktisk allerede inden, er det helt essentilt at du lægger en e-mailmarkdsføringsplan. Hvis du bare sender mails ud tilfældigt, vil du slet ikke opleve den samme effekt, som hvis du har sat det godt i system. Sørg desuden for et kontinuerligt flow, de skal ikke komme for ofte, men vigtigere er det faktisk, at de ikke kommer for sjældent.
Jo mere du har mulighed for at målrette gennem data, jo bedre er det. Jo mere personlige og præcise mails bliver, jo større chance er der også for, at modtageren foretager en handling.
Lad vær med at tro du kan skrive et nyhedsbrev på 10 minutter. Tag den tid det tager, og brug hellere en time for meget. Hvis du har en større webshop, findes der en lang række automatiseringsprocesser, med varer gemt i kurv men ikke købt og lignende. Disse tager ikke lang tid, og kan sagtens være effektive. De går dog heller ikke ind under nyhedsbreve, men mere som almindelig e-mail markedsføring.
Hvis du vil læse endnu flere gode tips til markedsføring gennem nyhedsbreve, så klik her, og følg desuden med her på siden. Det vigtigste er, at du kaster dig ud i det, men ikke uden en plan. Hvis du først har fået en personline til at framelde sig dit nyhedsbrev, vil det være meget svært at få dem tilbage.