6 grunde til at små virksomheder har brug for en hjemmeside
At være i stand til at have en online webshop og markedsføre til kunder uden for dit geografiske område er en enorm mulighed for mange iværksættere til at vokse deres virksomheder. Af alle disse grunde er det vigtigt, at enhver lille virksomhed har en professionel hjemmeside.
Det er velkomstmåtten
Hjemmesiden er gatewayen, døren og velkomstmåtten til en virksomhed. Det bør uddanne forbrugeren om dine produkter eller ydelser. Det er det allerførste indtryk, der vil blive vist til forbrugeren og kan med sikkerhed afgøre, om forbrugeren vil fortsætte engagementet eller ej.
Folk skal finde dig på Google
I nutidens digitale verden henvender folk sig til Google for at finde praktisk talt alt. Fra svar på spørgsmål til produkter og tjenester i nærheden af dem. Søgemaskiner spiller en vigtig rolle i virksomheders online succes. Uden en hjemmeside vil potentielle kunder ikke kunne finde dig i deres søgninger. Oprettelse af en central placering til at gemme din adresse, dit telefonnummer, en kontaktformular, en produkt-/serviceliste, priser osv. vil åbne døren for, at folk kan finde din virksomhed online.
En grundig SEO-tilgang omfatter normalt en række aktiviteter. Disse omfatter undersøgelse af købers persona, søgeordsundersøgelse og SEO-undersøgelse på siden. Disse tre kategorier kan hjælpe dig med at forstå, hvordan dit målmarked søger online og placere din virksomhed, så den bliver fundet af de relevante personer.
Øget forretningstroværdighed
At have en hjemmeside øger din virksomheds troværdighed. I vores digitale tidsalder er det grund til mistanke om ikke at have en hjemmeside til din virksomhed, og du vil ikke kunne konvertere så mange salg som du ellers ville, hvis du havde en mere stabil digital tilstedeværelse. Kunder vil opsøge dig online, og at have en hjemmeside er et af kriterierne for at bestemme troværdigheden.
Det giver dig mulighed for at konkurrere
Enhver virksomhed bør have en hjemmeside af mange grunde. At få en hjemmeside er det første skridt mod at sætte din virksomhed i et miljø, hvor den kan trives. Det giver dig mulighed for at promovere dit produkt, opbygge troværdighed, udmærke dig selv og helt ærligt – konkurrere. Hvis du ikke er på internettet i disse dage, er du ikke konkurrencedygtig, og du vil gå glip af muligheder, selv fra loyale kunder. Hvis dine kunder ikke kan finde dig, vil de finde en anden.
Dit eget domænenavn øger troværdigheden
At have en hjemmeside til virksomheden giver det dig legitimitet. Når nogen søger efter dit produkt eller din tjeneste online, vil du gerne vises i disse søgeresultater. Derudover giver det at have dit eget domænenavn (virksomhed.dk) din e-mailadresse yderligere legitimitet – hvis du sender en e-mail fra en personlig e-mail, vil potentielle kunder muligvis ikke tage dig så seriøst.
Derudover har enhver lille virksomhed også brug for en hjemmeside og sociale medier. Iværksættere bør fokusere på deres sociale mediekanaler: LinkedIn, Facebook, Twitter og Instagram. Når du har lanceret dit websted, kan du krydspromovere det ved også at dele det på sociale medier.
Det er afgørende under en pandemi
Under pandemien kan det være den eneste måde, potentielle kunder kan finde dig på. Ud over det elsker kunderne bekvemmeligheden ved at shoppe hjemmefra. Virksomheder uden tilstedeværelse på nettet vil gå glip af disse kunder. De kan også blive betragtet som forældede eller ikke “med i tendenser” af dem som er vokset op med internettet.