Det skal du være opmærksom på, når du køber tøj på nettet

0
181
Køb på nettet

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Tøjbranchen er en af de brancher, der trives virkeligt godt på nettet. Man kan næsten ikke gå en dag uden at se en reklame for Zalando, Ellos eller Boozt, som alle tre er kæmpestore virksomheder, der udelukkende sælger tøj, sko og kosmetik på nettet. Der er dog et par ting, du skal være opmærksom på, før du køber tøj på nettet.

Bytteregler

Når det handler om tøj, kan du hurtigt komme i klemme, hvis du ikke har undersøgt byttereglerne på forhånd. Mange butikker har efterhånden en meget liberal byttepolitik, men du kan også komme ud for, at du ikke kan returnere tøjet, hvis du har prøvet det. Hvis du har brugt tøjet, skal du ikke forvente at kunne returnere det, men du bør have lov til at prøve det derhjemme.

Det er også forskelligt, om du selv skal betale for returneringen, eller om butikken gør det. Ifølge købeloven er det dit eget ansvar, men mange butikker vælger at betale returneringen for dig for at kunne konkurrere. Undersøg betingelserne på forhånd, så du undgår overraskelser.

Undersøg også, hvor mange dage du har til at returnere varen. Byttetiden er som regel mellem 10 og 30 dage, og det er både rigtig ærgerligt og spild af penge, hvis du opdager det en dag for sent.

Levering

Du bør altid blive mistænkelig, hvis hjemmesiden ikke skriver, hvornår du kan forvente at modtage varen. Nogle hjemmesider reklamerer med ”hurtig levering”, men skriver ikke, om det er to dage eller to uger. Du skal også være opmærksom på, hvor virksomheden sender fra. Hvis de skal have varerne sendt fra Kina, bliver leveringstiden for eksempel hurtigt flere uger.

Kvalitet

Det kan være svært at vurdere kvaliteten på varer, du køber på nettet. Du undgår dog mange skuffelser og meget besvær, hvis du undersøger det ordentligt på forhånd. Du kan få meget ud af at læse andre kunders anmeldelser – men husk, at alle har forskellige standarder, så lad dig ikke afskrække af enkelte dårlige anmeldelser, hvis resten er gode.

Hvis du for eksempel køber en blondekjole, skal du også være meget opmærksom på, om blonderne kan holde til brug, og om kjolen må vaskes i vaskemaskine.

Kundeservice

Du bør altid undersøge, hvordan virksomhedens kundeservice er. Er det til at finde kontaktinformationer til kundeservice, og har andre kunder fået god service? Selvom siden ser fin ud, kan handlen nemlig hurtigt blive en rigtig træls oplevelse, hvis du ikke kan komme i kontakt med firmaet bagefter.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here